tisdag 8 februari 2011

Vaxholms konstförening på Rådhuset

Det finns många konstnärer och konsthantverkare verksamma och boende i Vaxholm. Det kan man se då det ofta är vernissage på gång i stan. Vaxholms konstförening får för tillfället disponera en del av Rådhuset här mitt i stan och det är ett digert program de presenterar. Jag länkar här:
http://www.roslagen.se/sv/webb/Turist/Sok-evenemang/Utstallning/Sodra/3970/Vaxholms-Konstforening-2011/

Pågående är det en minnesutställning med Bengt Danielsson fram till den 13 februari. Samtidigt ställer Kristina Bjuhr, konstnär idag verksam i Vaxholm, ut sina oljepasteller och passar på att erbjuda en kurs i denna spännande teknik.

Oljepastell av Kristina Bjuhr

Utställningen är öppen 12.00-15.00 lördag till söndag.
Kurstillfälle ges 14-16 februari då man kan lära sig grunderna i oljepastellmålning. Ni kan nå henne på 0707-496741 vid frågor och funderingar kring denna kurs. Föranmälan krävs och det finns begränsat med platser. Mer information finns om du följer länken ovan.

Det blir ett flertal utställningar  fram till slutet på Juli, så ta en tur in på Rådhuset när du är i Vaxholm under helgerna.

Härnäst är det Bildkonstnär Brita Lanning som har Vernissage den 19 Februari 12.00-15.00.

Om även du planerar vernissage och utställningar i Vaxholm - hör av dig till mig så lägger jag upp det på bloggen.

Amanda

2 kommentarer:

  1. Hej! (igen)
    Bra med en ny blogg om Vaxholm - hoppas den blir riktigt stor.
    Vänligen Ann-Louise Amis strandvide, Elmas handelsbod

    SvaraRadera
  2. Hej och Tack!
    Ja, jag hoppas den kan bli en bra informationsbank med allt som är på gång här i Vaxholm. Det är bara att maila mig om du har tips.
    /Amanda

    SvaraRadera