söndag 13 februari 2011

Cafe Parkvillan är öppet på helgfria söndagar

Efter en ganska så chockerande fredagsmorgon med snökaos och allt så drog molnen undan på eftermiddagen och solen bröt fram. Det otroligt vackra vädret ser ut att hålla sig hela helgen och se så fint Vaxholm passar i solsken.


Jag har fått höra att de serverar goda soppor på söndagar hos Café Parkvillan på Bogesund. Det ligger en kort promenad bakom Slottet och är väl värt ett besök. Jag var själv ute på Bogesund för två veckor sedan. Jag tog med mig mina Engelska väninnor som var här på besök. Man måste ju visa upp de olika aspekterna av våra öar. Vi gick på promenad i djup snö och spanade lite nervöst efter vildsvin. Det var en härlig promenad.

Cafe´Parkvillan ska då vara öppet varje helgfri söndag 12 -16.
Titta in på hemsidan, där finns även kontakt nummer.
Cafe´ Parkvillan
Det händer även saker på övervåningen i parkvillan. Muchis säljer ekologiska garner.
http://www.muchis.se/
Vilken heldag man kan få sig: Promenad, God värmande soppa och sen lite shopping.

Här en bild av parkvillan från Bogesunds vandrarhems hemsida.

Denna bild:Copyright Bogesunds Vandrarhem

Klart man vill gå dit!
Ha nu en riktigt trevlig fortsatt helg.
Amanda

1 kommentar: